Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2009

ΕΤΗΣΙΑ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ 411R...ΤΟ ΙΚΑ, ΟΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΦΟΒΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΟ...

Κάποια στιγμή κατά το τέλος του Νοεμβρίου του 2008 μας ήλθε από το Γερμανικό φορέα ένα έγγραφο, το 411R, για διόρθωση αφού αυτό το ίδιο έγγραφο είχαμε συμπληρώσει και αποστείλει στο τέλος του 2007 για το επίδομα τέκνου που δικαιούται η οικογένειά μου.

Ο Γερμανικός φορέας ζητούσε από το ΙΚΑ Δράμας να βεβαιώσει ότι η μητέρα μου δεν είχε καθόλου ένσημα εκεί και επομένως δεν εδικαιούτο επίδομα τέκνου από τον ελληνικό φορέα. Μη γνωρίζοντας εγώ ποιος τελικά οργανισμός είναι αρμόδιος για τη σύνταξη του εγγράφου αυτού, ΟΑΕΔ ή ΙΚΑ, επήγα στον ΟΑΕΔ διότι , ως συνήθως αυτοί επικυρώνουν τις σχολικές βεβαιώσεις του τέκνου που στέλναμε στο φορέα του εξωτερικού. Η αρμόδια προϊσταμένη του ΟΑΕΔ Δράμας, στην οδό Κοζάνης, μου εξήγησε τη διαδικασία και ευγενέστατη μου είπε ότι αρμόδιος φορέας για τα έντυπα που φέρουν την ένδειξη "R" είναι το εκάστοτε τοπικό ΙΚΑ.

Έτσι, λοιπόν, μια και δύο κίνησα για το ΙΚΑ Δράμας.. Οι Διεθνής Σχέσεις με παρέπεμψαν στο τμήμα Συντάξεων λόγω αρμοδιότητας όπου εκτυλίχθηκε ο παρακάτω διάλογος μεταξύ μου και της προϊσταμένης του τμήματος :

(ΕΓΏ)- Σας παρακαλώ να μου συμπληρώσετε το έντυπο αυτό, το 411R, διότι πηγαινοέρχεται Γερμανία-Ελλάδα ένα χρόνο τώρα.

(Δ/ντρια Σ/ξεων)- Α,..αυτό δεν γίνεται.. Εγώ δεν συμπληρώνω τίποτα κι αν θέλεις να σου δώσω μια βεβαίωση στα ελληνικά ότι η μάνα σου δεν έχει ένσημα στο ΙΚΑ και δεν δικαιούται από εμάς επίδομα τέκνου!.

(ΕΓΏ πάλι!)- Μα κυρία μου, το έντυπο αυτό είναι επίσημο έντυπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα πλαίσια των κοινοτικών οδηγιών και αποτελεί μέρος της εθνικής νομοθεσίας. Άλλωστε, οι ερωτήσεις του είναι και στις δύο γλώσσες, ελληνικά και γερμανικά,! (Οι Γερμανοί, μάλιστα, επειδή γνωρίζουν με τι έχουν να κάμουν στην Ελλάδα, τι υπηρεσίες!!, είχανε κιτρινίσει με μαρκαδόρο τα σημεία που ζητούσαν..).

ΌΧΙ!, κατηγορηματικό και με κεφαλαία εισέπραξα παρά την καλή μου θέληση και τις εξηγήσεις πως το έγγραφο τούτο πηγαινοερχόταν ένα χρόνο εάν αποδεχόμουν τελικά τη βεβαίωση που μου πρότεινε η "Προϊσταμένη" του τμήματος του χρόνου θα βρισκόμουν πάλι μπροστά της δίχως να έχει γίνει η δουλειά μου λόγω "άγνοιας νόμου" των "αρμοδίων"! Τίποτε ανένδοτη αυτή, είχα τολμήσει να διαταράξω την διοικητική της υπνηλία. Κατηφορίζω ξανά στον ΟΑΕΔ Δράμας και εξηγώ στην προϊσταμένη τον εμπαιγμό που υπέστην στο ΙΚΑ ζητώντας της ταυτόχρονα να παρέμβει, εξηγώντας στην ομοιόβαθμό της πώς έχει η διαδικασία. Δεν θέλω να πω το τι μπινελίκια έριξε η κυρία του ΟΑΕΔ αλλά, κατάλαβα την αγανάκτησή της μπροστά στην ασχετοσύνη υπαλλήλων που αντί να υπηρετούν ταλαιπωρούν τον Έλληνα πολίτη. Τελικά, αρνήθηκε να παρέμβει λόγω αναρμοδιότητας και ορθώς έκαμε κατ'εμέ.

Φεύγω, λοιπόν, από τον ΟΑΕΔ διπλά φουρτουνιασμένος.μόνη μου ελπίδα η προσφυγή μου στους ανωτέρους του ΙΚΑ Δράμας. Τηλεφωνώ στις δώδεκα το μεσημέρι στο Γραφείο του Διοικητή του ΙΚΑ και ζητώ να μου δώσουν κάποιον συνεργάτη τους ο οποίος είναι αρμόδιος για την εφαρμογή των κοινοτικών οδηγιών στη χώρα και ειδικότερα για τα έγγραφα "Ε" και "R" που αφορούν το ΙΚΑ. Πράγματι, σε δευτερόλεπτα μιλώ μα μια νεαρά κυρία και της εξηγώ το πρόβλημα.

ΟΥΤΕ ΚΑΙ Η ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΟΥ ΙΚΑ ΓΝΏΡΙΖΕ ΟΤΙ ΤΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΔΕΙΞΗ "R" ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΙΚΑ!!. Μου ζητά να ξαναπάω στον ΟΑΕΔ και να πάρω, με χίλια παρακάλια οφείλω να ομολογήσω, το τηλέφωνο της υπηρεσίας για να επικοινωνήσει με την προϊσταμένη του ΟΑΕΔ και να της εξηγήσει αυτή καλύτερα επειδή, ο ΟΑΕΔ, έχει "καθημερινή" επαφή με τα ευρωπαϊκά θέματα και τα γνωρίζουν. Η προϊσταμένη του ΟΑΕΔ στην αρχή, όταν άκουσε ότι τηλεφώνησα στο Γραφείο του Διοικητή του ΙΚΑ, φοβήθηκε..δεν ήθελε καμία εμπλοκή..τη διαβεβαίωσα προσωπικά και της εγγυήθηκα ότι η συνεργάτης του Διοικητή δεν θα τη φάει..μόνον να τη ρωτήσει ήθελε..

Από το ΟΑΕΔ τούμπαλιν στο ΙΚΑ όπου ήδη η προϊσταμένη του ΟΑΕΔ είχε τηλεφωνήσει και ενημερώσει την Διευθύντρια Συντάξεων τι είχε συμβεί, για τις ενέργειές μου. Σαν βρεγμένη γάτα συμπλήρωσε με σκυμμένο το κεφάλι το έγγραφο, δίχως ειρωνείες πια και τέτοια, μου είχε δώσει την εντύπωση ότι βιαζόταν να με εξυπηρετήσει για να ξεκουμπιστώ από μπροστά της.

Τελικά, μετά από τρεις ώρες ταλαιπωρίας, ένα χρόνο λαθών και αναμονής, πολλά χιλιόμετρα και ελαφρύτερος κατά μερικά κιλά, είχα καταφέρει να τελειώσω μια δουλειά πέντε λεπτών. Πέντε λεπτά διαρκεί σε οποιοδήποτε ευνομούμενο ευρωπαϊκό κράτος η διαδικασία αυτή. Η δε συνεργάτης του Διοικητή του ΙΚΑ, την άγνοια της οποίας συγχωρώ επειδή ήταν τόσο εξυπηρετική που ενώ εγώ είχα τελειώσει από ώρα και οι υπηρεσίες είχανε κλείσει, μου τηλεφώνησε ακόμα και στο μπάνιο για να βεβαιωθεί ότι είχε γίνει η δουλειά μου.

Το χειρότερο από όλα ήταν ότι, μήνες μετά, ανέφερα το περιστατικό αυτό στην Υπουργό Απασχόλησης τότε κά Πετραλιά, αναφορά η οποία κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων ως επερώτηση, για να καταδείξω την αμάθεια και την κομπορρημοσύνη αυτών που επιφορτισμένοι είναι με την "ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ" του πολίτη. Δυστυχώς, με εσωτερικό του έγγραφο το ΙΚΑ αργότερα, στην προσπάθειά του να δει τι έγινε, καταπάτησε και τα προσωπικά μου δεδομένα με μέθοδο που θυμίζει άλλες πρακτικές.

Αυτά για τώρα και συνεχίζω....