Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010

ΝΑΝΟ Το αυτοκίνητο που σκούριασε πριν την ώρα του

Το «μικρό αυτοκίνητο των φτωχών», το ωοειδές Nano της ινδικής αυτοκινητοβιομηχανίας Tata δεν είναι πια δημοφιλές. Από τις 200.000 παραγγελίες της περασμένης χρονιάς οι πωλήσεις προσγειώθηκαν απότομα στις 509 τον περασμένο Νοέμβριο. Και αυτό παρά το γεγονός ότι οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων στην Ινδία έφτασαν τις 203.000 αυτοκίνητα καταγράφοντας άνοδο 22% σε σχέση με τον Οκτώβριο και 9% σε ετήσια βάση.

Οι ινδοί κατασκευαστές γνωρίζουν πολύ καλά τι έφταιξε και ξεθώριασε τόσο γρήγορα η αίγλη του μικροσκοπικού αυτοκινήτου των 2000 ευρώ. Το προηγούμενο διάστημα παρατηρήθηκαν σοβαρά κατασκευαστικά σφάλματα σε οχήματα που είχαν ήδη διατεθεί στην αγορά. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις οι οδηγοί των Nano έβλεπαν το αυτοκίνητό τους να αυτοαναφλέγεται! Τα προβλήματα ανάγκασαν την κατασκευάστρια εταιρεία να καθυστερήσει την παραγωγή με αποτέλεσμα να πληγεί ακόμα περισσότερο το κύρος της. Έτσι οι υποψήφιοι αγοραστές στράφηκαν σε ακριβότερες μεν αλλά πιο αξιόπιστες λύσεις, όπως το ανταγωνιστικό μοντέλο της Suzuki.

Η Tata ανακοίνωσε την περασμένη Τετάρτη ότι επεκτείνεται η διάρκεια της εγγύησης από τους 18 μήνες στα τέσσερα χρόνια προκειμένου να δελεάσει τους δύσπιστους καταναλωτές. Αναλυτές επισημαίνουν ότι η περίπτωση του Nano αποδεικνύει ότι η συνταγή του οικονομικού σε κόστος και κατανάλωση αυτοκινήτου δεν είναι αρκετή για την εμπορική επιτυχία καθώς ο καταναλωτής αναζητά ένα αξιόπιστο όχημα για… να έχει ήσυχο το κεφάλι του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου