Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2010

''Μαχαίρι'' από την τρόικα σε 50 ακόμη ΔΕΚΟ και σε φορείς του Δημοσίου

Νέες περικοπές αποδοχών για δεκάδες χιλιάδες εργαζομένων σε τομείς του δημοσίου που είτε θα οδηγηθούν σε λουκέτο είτε θα συγχωνευτούν.

50 ακόμη ΔΕΚΟ και φορείς του Δημοσίου εγκλωβίζονται στα πλοκάμια του μνημονίου, και μαζί όσοι εργάζονται σ' αυτές σύμφωνα με την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία.

Πρόκειται για αεροδρόμια, λιμάνια, δρόμους, αλλά και εταιρείες με υποδομές-φιλέτα, πολλά εκ των οποίων βγάζει στο σφυρί το υπουργείο Οικονομικών, με πρόσχημα τη σαρωτική αναδιάρθρωση του ευρύτερου δημόσιου τομέα.........................
Εκτός από το Αττικό Μετρό και την Τραμ Α.Ε., επιχειρήσεις όπως το «Ελευθέριος Βενιζέλος», η ΕΛΒΟ, ο ΕΟΜΜΕΧ, η συνδρομητική ΕΡΤ, ο Ελληνικός Οργανισμός Γάλακτος, το ΤΕΜΠΜΕ (στο οποίο η κυβέρνηση βασίζει όλο το σχέδιο δανεισμού) έως το Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών, το ΙΓΜΕ, το Ινστιτούτο Παστέρ και την Εταιρεία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων σχεδιάζεται να ενταχθούν στην περίφημη λίστα και σε δεύτερη φάση ακολουθεί η υπαγωγή πολλών ερευνητικών, ιατρικών κέντρων αλλά και ενεργειακών φορέων, ζωνών καινοτομίας, αλλά και κλαδικών ενώσεων.
Μάλιστα από τις Βρυξέλλες ασκούνται ήδη πιέσεις να ολοκληρωθεί γρήγορα η διαδικασία ένταξης για να ξεκινήσουν οι παρεμβάσεις από τις ΔΕΚΟ με τα μεγαλύτερα ελλείμματα.
Αυτό πολύ απλά σημαίνει για τους εργαζόμενους ότι θα βρεθούν αυτόματα στη δίνη του κυκλώνα των αλλαγών που έρχονται, αφού θα υπαχθούν στον νόμο σκούπα για τις ΔΕΚΟ, που περιλαμβάνει περικοπές απολαβών και επιδομάτων, αλλά και μεγάλες λειτουργικές αναδιαρθρώσεις.
Οσες ΔΕΚΟ δεν τα καταφέρουν να εξυγιανθούν ή εκτιμηθεί ότι δεν έχουν αντικείμενο οδηγούνται σε λουκέτο ή συγχώνευση, ενώ η αναζήτηση εσόδων οδηγεί κάποιες απ' αυτές που παράγουν έσοδα ή έχουν περιουσία σε πωλητήριο.
Μία από αυτές είναι η Εγνατία Οδού Α.Ε., που θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες το 4ο τρίμηνο του 2011, η οποία ελέγχει ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα που έχουν κατασκευαστεί στην Ελλάδα μετά τον πόλεμο και κόστισε 6 δισ. ευρώ. Όταν θα εκχωρηθεί, για 15-25 χρόνια όπως οι άλλοι μεγάλοι οδικοί άξονες, τα έσοδα θα καταλήγουν στις τσέπες μεγαλοεργολάβων.
Ακολουθεί η ΕΡΓΟΣΕ, που σύμφωνα με το 10ετές επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΣΕ σχεδιάζεται να υλοποιήσει έργα συνολικού ύψους 9,3 δισ. ευρώ.
Μία μία παραλαμβάνουν τις επιστολές του υπουργείου Οικονομικών οι εισηγμένες εταιρείες στις οποίες το Δημόσιο έχει πλειοψηφικό ή όχι πακέτο μετοχών και οι οποίες καλούνται, κατά περίπτωση, να εξετάσουν το ενδεχόμενο προσαρμογής των μισθών και του λειτουργικού τους κόστους.
Οι εισηγμένες στις οποίες το Δημόσιο έχει απόλυτη πλειοψηφία είναι η ΔΕΗ που απασχολεί 28.000 υπαλλήλους, ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ, η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ. Στην ίδια κατηγορία εντάσσει το υπουργείο τη ΔΕΠΑ γιατί συμμετέχει στο μετοχικό της κεφάλαιο η εισηγμένη εταιρεία ΕΛΛ.ΠΕ ενώ μειοψηφία του Δημοσίου υπάρχει σε ΟΤΕ, ΕΛΛ.ΠΕ., ΟΠΑΠ και Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου