Τετάρτη 14 Απριλίου 2010

Πληρώνουμε ακόμα για το σύστημα ασφαλείας C4 I

Στο επίκεντρο έντονης πολιτικής αντιπαράθεσης έχει μπει τον τελευταίο καιρό το σύστημα ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων C4 I, η λειτουργικότητα του οποίου εξετάζεται από την εξεταστική επιτροπή που διερευνά την υπόθεση Siemens στο σύνολό της.

Σήμερα ο επικεφαλής των βουλευτών της ΝΔ στην επιτροπή Κωνσταντίνος Τζαβάρας παρουσίασε τρία έγγραφα με ημερομηνία 23/12/2009 που υπογράφονται από τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Σπύρο Βούγια και συνυπογράφονται και από την ηγεσία της ΕΛΑΣ για την πληρωμή 4 εκ. ευρώ περίπου προς την SAIC, ανάδοχο εγκατάστασης του C4 I και κατηγόρησε την κυβερνώσα παράταξη ότι δεν μπορεί από τη μία να απαξιώνει το σύστημα και από την άλλη να «το συντηρεί με το μόχθο του λαού».

Η πτέρυγα του ΠΑΣΟΚ χαρακτήρισε την πρωτοβουλία ως κίνηση εντυπωσιασμού, με δεδομένο ότι το κυβερνών κόμμα έχει μιλήσει ήδη για διαγραφόμενη ύπαρξη ενδεχομένως και ποινικών ευθυνών για την παραλαβή, αντί της καταγγελίας της σύμβασης του συστήματος ασφαλείας. Σημειωτέον ότι τυχόν ποινικές ευθύνες για το θέμα αυτό δεν έχουν παραγραφεί ως τις δύο πρώτες συνόδους της παρούσης Βουλής.

«Όταν έρχονται αξιωματικοί και λένε ότι δεν λειτουργεί, είναι μέγα θέμα να καταβάλλει το ελληνικό δημόσιο ογκώδη ποσά για τη συντήρησή του», είπε ο κ. Τζαβάρας.

Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ ο βουλευτής Παναγιώτης Ρήγας έκανε λόγο για «πολιτική σπέκουλα» σε βάρος της κυβέρνησης, ενώ σημείωσε ότι συνιστά συμβατική υποχρέωση η καταβολή των χρημάτων αυτών: «Συνιστά συμβατική υποχρέωση του κράτους από την πέμπτη τροποποιητική συμφωνία του κ. Πολύδωρα, «που μας έδεσε χειροπόδαρα», σημείωσε, ενώ ο πρόεδρος της επιτροπής Σήφης Βαλυράκης διερωτήθηκε αν «τώρα το θυμήθηκαν, όταν θα έπρεπε να είχαν καταγγείλει τη σύμβαση αμέσως μετά τους ολυμπιακούς αγώνες».

Εξεταζόμενος ο αρχηγός της ΕΛΑΣ Λευτέρης Οικονόμου και απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ Βασιλικής Τσόνογλου- Βυλλιώτη παραδέχθηκε ότι, αν από την προκαταρκτική διοικητική εξέταση που έχει διατάξει, προκύψουν ευθύνες και παραλείψεις της αναδόχου εταιρείας, δεν αποκλείεται να προχωρήσει σε καταγγελία της σύμβασης.

Μετά τη χθεσινοβραδινή εξέταση των αρχηγών των σωμάτων ασφαλείας κι ύστερα από αίτημα κυρίως των βουλευτών της αντιπολίτευσης, εξετάσθηκαν σήμερα κυρίως επιτελείς τεχνικοί που μετείχαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στον έλεγχο των υποσυστημάτων του C4 I.

Από μέρους του Λιμενικού Σώματος ο πλοίαρχος Γεώργιος Συβίτος παραδέχθηκε προβλήματα παραμετροποίησης, αλλά απέδωσε και στην έλλειψη ανταλλακτικών στην παραγγελία των οποίων δεν προχωρά το δημόσιο την αχρησία του συστήματος.

Αντιθέτως από το Πυροσβεστικό Σώμα οι επιτελείς της Υπηρεσίας 199 Κωνσταντίνος Πετρόπουλος και Βασίλειος Καζούκας μίλησαν για πλήρη αποτυχία να αναπτυχθεί το σύστημα στην υπηρεσία αμέσου ειδοποίησης για πυρκαγιά και αυτό με ευθύνη της SAIC.

Από την άλλη, αποκαλύφθηκε από την εξέταση των τεχνικών συμβούλων του υπουργείου Δημόσιας Τάξης (σήμερα Προστασίας του Πολίτη), Γεωργίου Καμπουράκη και Διονύση Ζαρκάδη ότι οι ίδιοι το Μάιο του 2007 και πριν τη σύνταξη της πέμπτης τροποποιητικής σύμβασης που έγινε επί υπουργίας Βύρωνα Πολύδωρα, με έκθεσή τους έκαναν λόγο για «ουσιώδεις αποκλίσεις» από τα συμφωνηθέντα τις οποίες χαρακτήρισαν καθοριστικές, ενώ το σύστημα AVL (σύστημα εντοπισμού οχημάτων) ως ακατάλληλο προς χρήση.

Αύριο θα συνεχιστεί η εξέταση μαρτύρων και πάλι με τεχνικούς συμβούλους, τους κ.κ. Δημήτρη Ρηγογιάννη και Δημήτρη Μαραβέλλη, ενώ για μεθαύριο έχουν κληθεί ο προϊστάμενος του λογιστηρίου της Siemens Κυριάκος Μικές, η ιδιαιτέρα γραμματέας του Μιχάλη Χριστοφοράκου Αικατερίνη Τσάκαλου και ο υπάλληλος της εταιρείας Νίκος Δημητριάδης, το όνομα του οποίου έχει συνδεθεί με την αποστολή οικοσκευών και ηλεκτρικών συσκευών σε πολιτικούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου