Τετάρτη 21 Απριλίου 2010

Οι Έλληνες αγαπούν το ίντερνετ

Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, η διαδικτυακή ενημέρωση και ψυχαγωγία αλλά και η χρήση των νέων ψηφιακών τεχνολογιών φαίνεται ότι κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος στις προτιμήσεις των Ελλήνων πολιτών, όπως επισημαίνει το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας.

Συγκεκριμένα, για τη διαδικτυακή επικοινωνία, Έλληνες και Ευρωπαίοι προτιμούν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, την ανταλλαγή μηνυμάτων σε πραγματικό χρόνο, τη συμμετοχή σε ομάδες συζήτησης, την ανάγνωση ιστολογίων (blogs) και την τηλεφωνία μέσω διαδικτύου με κλήσεις βίντεο.

Ωστόσο, οι πολίτες στην Ευρώπη και στην Ελλάδα δεν δείχνουν προς το παρόν να εγκαταλείπουν τους παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας μέσω σταθερού και κινητού τηλεφώνου.

Σε ό,τι αφορά στη διαδικτυακή ψυχαγωγία, Έλληνες και Ευρωπαίοι προτιμούν «κατέβασμα» μουσικής, ακρόαση διαδικτυακού ραδιοφώνου, παρακολούθηση διαδικτυακής τηλεόρασης, καθώς και «κατέβασμα» ταινιών ή βίντεο.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, ο βαθμός αντικατάστασης των παραδοσιακών υπηρεσιών ψυχαγωγίας από αντίστοιχες εξελιγμένες διαδικτυακές υπηρεσίες ψυχαγωγίας είναι ακόμα σχετικά χαμηλός, με την ανάγνωση ηλεκτρονικών εντύπων και την αγορά μουσικών CDs να επικρατούν μεταξύ αυτών.

Παράλληλα, το 8% των Ευρωπαίων και το 10% των Ελλήνων έχει ήδη αντικαταστήσει τα έντυπα μέσα, για την ανάγνωση ειδήσεων, με το διαδίκτυο.

Η περιορισμένη πρόθεση των πολιτών για χρέωση στο διαδίκτυο καταδεικνύει την αντίληψή τους ότι οι υπηρεσίες πρόσβασης στα ηλεκτρονικά έντυπα παρέχονται δωρεάν ή ότι αποτελούν μέρος της υπηρεσίας πρόσβασης στο διαδίκτυο για την οποία ήδη χρεώνονται.

Το ηλεκτρονικό «χάσμα των γενεών»…

Η ηλικία παίζει κυρίαρχο ρόλο στον τρόπο χρήσης του διαδικτύου για επικοινωνία. Οι νέοι στην ΕΕ των "27", αλλά κυρίως στην Ελλάδα, υπερτερούν αισθητά σε σύγκριση με το γενικό πληθυσμό ως προς τη χρήση όλων ανεξαιρέτως των εξελιγμένων υπηρεσιών επικοινωνίας.

Τα ποσοστά χρήσης εξελιγμένων διαδικτυακών υπηρεσιών που αντιστοιχούν στους νέους, είναι υπερδιπλάσια των ποσοστών που αντιστοιχούν στο γενικό πληθυσμό (στην Ελλάδα είναι τριπλάσια) και έχουν μεγάλη διαφορά (της τάξης του 40% στην ΕΕ-27 και 48% στην Ελλάδα) από τα ποσοστά που αντιστοιχούν στους υπαλλήλους/αυτοαπασχολούμενους.

Πάντως, ένα μεγάλο μέρος των Ευρωπαίων και Ελλήνων πολιτών δεν υιοθετεί ακόμα τις εξελιγμένες διαδικτυακές υπηρεσίες πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.

Σύμφωνα πάντα με την Κοινωνία της Πληροφορίας, η τάση αντικατάστασης είναι περιορισμένη για το γενικό πληθυσμό και ανύπαρκτη για τους μεσήλικες και τους ηλικιωμένους (55-74 ετών), με την ανάγνωση ηλεκτρονικών εντύπων και την αγορά μουσικών CDs να έχουν επιφέρει τις μεγαλύτερες αλλαγές στις συνήθειες των πολιτών.

Η εξοικείωση των Ελλήνων με όλες τις εξελιγμένες υπηρεσίες πληροφόρησης και ψυχαγωγίας θεωρείται μεγαλύτερη από αυτή των Ευρωπαίων πολιτών, με εξαίρεση τη χρήση του διαδικτύου για συναλλαγές με τους δημόσιους φορείς.

HBnews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου