Κυριακή 28 Μαρτίου 2010

Η συνέντυξη του επικεφαλής της Google Ελλάδας στην Ελευθεροτυπία

Ως ευκαιρία για την ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας στο Internet -ακόμη και από νέους με ελάχιστα επενδυτικά κεφάλαια- αντιμετωπίζει την κρίση ο Στέφανος Λουκάκος, επικεφαλής της Google Ελλάδας.

Μιλώντας στην «Οικονομία» προβλέπει διπλασιασμό της διαφημιστικής δαπάνης στο Διαδίκτυο μέσα στην επόμενη 2ετία αλλά και κατακόρυφη αύξηση στη χρήση των «έξυπνων κινητών τηλεφώνων» για την αναζήτηση εξατομικευμένων πληροφοριών.

Επηρεάζει η οικονομική κρίση την ελληνική αγορά του Internet;

Αντιμετωπίζουμε την ελληνική αγορά Internet ως ταχέως αναπτυσσόμενη κυρίως λόγω της χαμηλής διείσδυσης που είχε μέχρι πρότινος -και εξακολουθεί να έχει σε ένα βαθμό- το Διαδίκτυο. Αναμένουμε αύξηση στη χρήση του Internet τόσο μέσω των υπολογιστών και κυρίως μέσω των κινητών τηλεφώνων. Επίσης, προβλέπουμε διπλασιασμό της on-line διαφημιστικής δαπάνης μέχρι το 2012.

Ποια είναι σήμερα η διαφημιστική δαπάνη στο Internet;

Υπολογίζουμε ότι φτάνει στα 100 εκατ. ευρώ, όταν η συνολική δαπάνη στη χώρα ανέρχεται, παρά την πτωτική τάση το τελευταίο διάστημα, στα 1,8-2 δισ. ευρώ. Καταγράφεται ραγδαία αύξηση, αλλά ακόμη είμαστε πίσω σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Το μερίδιο της on-line διαφήμισης κυμαίνεται στο 4-5% όταν στο εξωτερικό προσεγγίζει σε αρκετές χώρες (όπως π.χ. στη Δανία) το 25%. Εκτιμούμε ότι θα συγκλίνουμε αρκετά με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες μέσα στην επόμενη διετία, ενώ δεν αποκλείεται η διαφημιστική δαπάνη του Διαδικτύου να διπλασιαστεί έως το 2012, φτάνοντας στα 200 εκατ. ευρώ.

Γιατί εξακολουθούμε να απέχουμε τόσο πολύ από την Ευρώπη;

Μέχρι και πριν από 1-1,5 χρόνο, η διείσδυση του Internet ήταν πολύ χαμηλή. Επίσης, ο Ελληνας δεν προτιμά να αγοράζει προϊόντα μέσω Διαδικτύου, κάτι που επηρεάζει και τη διαφημιστική δαπάνη. Αυτό όμως θα αλλάξει. Η Ελλάδα έχει περίπου 600.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες μπορούν να κάνουν φθηνή και στοχευμένη διαφήμιση.

Τι ψάχνει ο Ελληνας μέσω του Internet;

Λόγω της κρίσης, τους τελευταίους μήνες καταγράφεται μεγάλη αύξηση στις αναζητήσεις προσφορών. Μπορούμε να πούμε ότι το Internet έχει ενισχύσει τη δημοκρατία στο εμπόριο, καθώς ο πελάτης μπορεί να βρει ένα φθηνό προϊόν, όσο μικρός ή άγνωστος και αν είναι ο έμπορος που το πουλάει.

Γίνεται μεγάλη συζήτηση εντός και εκτός συνόρων για τα συνδρομητικά μοντέλα στο Internet. Θα κυριαρχήσουν;

Θα κατορθώσουν να εγγράψουν συνδρομητές μόνο αυτοί που θα προσφέρουν καλό περιεχόμενο. Αυτή είναι η δημοκρατία του Internet. Σε βρίσκουν όλοι πολύ εύκολα, αλλά σε προτιμούν μόνο αν έχεις να προσφέρεις κάτι ξεχωριστό.

Υπάρχει τεχνογνωσία στην Ελλάδα για την ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας στο Internet;

Τεχνογνωσία υπάρχει. Αυτό που λείπει είναι η επιχειρηματικότητα. Γι' αυτό κι εμείς σκοπεύουμε να κάνουμε κινήσεις για την προώθηση της συνεργασίας με πανεπιστήμια. Οι νέοι στην Ελλάδα έχουν ταλέντο. Πρέπει όμως να αντιμετωπίσουν τόσο τη γραφειοκρατία όσο και την κακή νοοτροπία. Στην Ελλάδα αν αποτύχεις μια φορά, σε αντιμετωπίζουν ως αποτυχημένο για πάντα. Αντίθετα, στο εξωτερικό, μια αποτυχία δεν σημαίνει απολύτως τίποτα.

Δηλαδή θα ωθούσατε έναν νέο στο να αναπτύξει επιχειρηματική δράση στο Διαδίκτυο;

Τώρα είναι η ευκαιρία, καθώς ο ανταγωνισμός είναι μικρότερος σε περίοδο κρίσεως. Βεβαίως, υπάρχει και το ζήτημα της χρηματοδότησης. Ωστόσο, ακόμη και τώρα, μια καλή ιδέα θα βρει χρηματοδότη. Το καλό του Internet είναι ότι δεν χρειάζεται πολλά κεφάλαια στην αρχή. Ολοι έχουμε ακούσει για τις ιδέες που υλοποιήθηκαν με ελάχιστα κεφάλαια στα γκαράζ των σπιτιών. Επίσης, θα προέτρεπα τους νέους να αναπτύξουν δραστηριότητα η οποία δεν θα περιορίζεται στα στενά όρια της Ελλάδας.

Οι υπηρεσίες δεδομένων μέσω κινητού τηλεφώνου έχουν μέλλον;

Ναι και οι πωλήσεις των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων (smartphones) που πλέον αντιπροσωπεύουν το 20-25% των συνολικών πωλήσεων το αποδεικνύνουν. Ο κόσμος θα χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο μέσω του κινητού του ολοένα και περισσότερο. Οι χρήστες κάνουν στοχευμένες αναζητήσεις μέσω του κινητού τους. Ψάχνουν ένα καλό εστιατόριο, το πλησιέστερο βενζινάδικο κ.λπ. Ετσι, ανοίγει ένα παράθυρο ευκαιρίας για στοχευμένη και προσωποποιημένη διαφήμιση.

Πρόσφατα, η Google έκανε άνοιγμα και στις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης...

Είναι το μέλλον, όπως επίσης και το video είναι το μέλλον. Σήμερα το YouTube και το Facebook απορροφούν το 10% του χρόνου που διαθέτουν οι χρήστες του Internet. Ολοι ενδιαφέρονται να διαβάσουν σχόλια και κριτικές είτε αφορούν άρθρα είτε αφορούν εστιατόρια και κινηματογραφικές ταινίες.
(πηγή Ελευθεροτυπία)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου