Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010

Ο ΣΟΥΦΛΙΑΣ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ .

Ο πρώην Υπουργός κ. Γ. Σουφλιάς απαντά σε σχετικά δημοσιεύματα της εφημερίδας Ελευθεροτυπίας.

Με την επιστολή του, ο τέως υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, αναφέρεται στα δημοσιεύματα της «Ε» (18 και 19/3/2010) για τις σήραγγες των Τεμπών και αναφέρει:

Αθήνα, 19 Μαρτίου 2010

Κ. Διευθυντά

Σχετικά με τα δημοσιεύματα της εφημερίδας σας στις 18 και 19/03/2010 για τις σήραγγες των Τεμπών θα ήθελα να ενημερώσω εσάς και τους αναγνώστες σας τα εξής:

1. Ούτε παραλείψεις και αστοχίες στη μελέτη υπήρξαν ούτε χαριστική και επαχθής για το Δημόσιο συμπληρωματική σύμβαση τις κάλυψε. Δεν έγινε συμπληρωματική σύμβαση. Εκείνο που έγινε είναι ότι εφαρμόσθηκε για τις σήραγγες των Τεμπών ό,τι προέβλεπε η σύμβαση παραχώρησης που είχε την έγκριση της Ε.Ε. και η οποία ψηφίσθηκε στη Βουλή από τη Ν.Δ., το ΠΑΣΟΚ και φυσικά και από τον κ. Ρέππα.

2. Η δημοπράτηση του έργου έγινε στις 18 Μαΐου 2005 με δύο λωρίδες χωρίς ΛΕΑ (Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης). Η Ευρωπαϊκή Ενωση όμως είχε αλλάξει την οδηγία για την ασφάλεια των σηράγγων, η οποία δεν είχε ενσωματωθεί ακόμα στο Εθνικό μας δίκαιο. (Δεν είχε λήξει η προθεσμία ενσωμάτωσης). Για τον λόγο αυτό λήφθηκε πρόνοια και στα τεύχη δημοπράτησης, και στη σύμβαση προβλέπεται ρητά η εκπόνηση της «Μελέτης Ανάλυσης Κινδύνων Σηράγγων» (ΜΑΚΣ) σύμφωνα με τη νέα οδηγία, η οποία ενσωματώθηκε τον Νοέμβριο του 2007.

3. Στο άρθρο 1 της σύμβασης αναφέρεται επί λέξει: «Σε περίπτωση που από τα πορίσματα της ΜΑΚΣ προκύψει ανάγκη τροποποίησης του Βασικού Σχεδιασμού, το Δημόσιο επιβαρύνεται μόνο από τυχόν αύξηση του κόστους κατασκευής λόγω ανάγκης κατασκευής ΛΕΑ».

4. Από τη μελέτη (από οίκο ανεξάρτητο από τον Παραχωρησιούχο) που έγινε βάσει της νέας οδηγίας, προέκυψε η ανάγκη προσθήκης στις σήραγγες και ΛΕΑ. Σημειώνουμε ότι μία εκ των σηράγγων έχει μήκος άνω των 6 χλμ. ανά κατεύθυνση και επιπλέον τα βαρέα οχήματα και τα επικίνδυνα φορτία υποχρεωτικά θα διέρχονται από τις σήραγγες και αυτό γιατί δεν επιτρέπεται η διέλευσή τους από τον παλαιό δρόμο για περιβαλλοντικούς λόγους. Ο ανεξάρτητος μηχανικός του έργου (Διεθνής οίκος τεχνικών συμβούλων εγνωσμένου κύρους) όπως προβλέπεται από τη σύμβαση, εξέτασε τη μελέτη και τελικά ενέκρινε την κατασκευή της ΛΕΑ. Επομένως κατόπιν αυτών θα ήταν αδιανόητο και εγκληματικό ο οποιοσδήποτε να αρνηθεί την κατασκευή της ΛΕΑ, απαραίτητης για την ασφάλεια των διερχομένων.

5. Μετά την έγκριση από τον ανεξάρτητο μηχανικό η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε., στην οποία είχε ανατεθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ η ευθύνη εποπτείας και επίβλεψης του έργου, προχώρησε σε υπολογισμό του κόστους εφαρμόζοντας τις διατάξεις της Σύμβασης και με βάση όλα τα διαθέσιμα στοιχεία για τις σήραγγες. Πάντως δεν έγινε η κοστολόγηση με τιμές μονάδος υδραυλικών σηράγγων.

Σημειώνουμε ότι πρώτον σύμφωνα με τις προβλέψεις της σύμβασης και του χρηματοοικονομικού μοντέλου του έργου, το ποσόν των 169 εκ. ευρώ θα ανακτηθεί από το Δημόσιο από το μερίδιο συμμετοχής του στα έσοδα του έργου μέσα σε (3) τρία χρόνια περίπου από την ολοκλήρωση της κατασκευής του (2012) και δεύτερον η δαπάνη των 169 εκατ. ευρώ είναι επιλέξιμη για χρηματοδότηση από την Ε.Ε.

6. Σε ό,τι αφορά την ανυπαρξία ΛΕΑ στα Καμένα Βούρλα η σύμβαση υπογράφηκε προ της έκδοσης της νέας οδηγίας από την Ε.Ε. και στη Στυλίδα οι σήραγγες είναι μικρές και επιπλέον και στις δύο περιπτώσεις τα βαρέα οχήματα και τα επικίνδυνα υλικά μπορούν να διέρχονται και εκτός των σηράγγων. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σχεδίασε με επιμέλεια και υλοποίησε με απόλυτη διαφάνεια το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων που γνώρισε ποτέ ο τόπος. Χρήσιμο θα είναι η σημερινή κυβέρνηση να προχωρήσει τα έργα αυτά και να αφήσει τις ανούσιες αντιπαραθέσεις που τόσο έχουν κουράσει τον ελληνικό λαό.

Με εκτίμηση Γεώργιος Α. Σουφλιάς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου